Ázsiában az újév nem január elsején, hanem január végefelé - februás elején kezdődik, ez a Hold Újév. Idén jövő hétfő-kedden január 26-27-én zajlik a nagy ünneplés, és majd készítünk fényképeket. Egyelőre csak azt látjuk, hogy mindenki tök ideges (kicsit hasonlóan ahhoz mint nálunk Karácsony előtt).

Csütörtök este együtt vacsoráztunk egy nagyobb társasággal, nemzetközi és koreai diákok vegyesen, amikor a mellettem ülő koreai megkérdezte, hogy készülődünk-e már az ünnepre? Hát, izé... valami ilyen szinten válaszoltam, de ő már folytatta: "Én már tegnap elkezdtem főzni az ünnepekre" - nagy szemeket meresztettem rá - " Ugye, tudjátok, hogy minden zárva lesz, a boltok és az éttermek is?! Szóval jó, ha mielőbb vásároltok."

Na, eddig nem voltam ideges, de ezután enyhe pánik tört rám: Mi lesz velünk??? Na jó, ennyire nem paráztam be, de azt eldöntöttem, hogy ha esik ha fúj, szombaton nagybevásárlás lesz. Most jöttünk vissza a boltból, és bizony eddig nem láttunk tömeget, de ma alig lehetett odaférni a zöldséges pulthoz. Alig bírtuk hazacipelni a sok cuccot – vettünk almát, gyümölcsöt, kenyeret, felvágottat, gyorskaját – két hátizsákot és egy óriási szatyrot telepakoltunk, szóval megvan a két személyre számolt négy napi hidegélelem. (Talán nem érdektelen megjegyezni, hogy mindösszesen kevesebb mint tízezer forintba került az egész.)

Az ünnepről egyelőre annyit tudunk, hogy nem csak a kaja-vásárlási őrület miatt hasonlít a Karácsonyra, hanem azért is mert ezt nagy családi körben ünneplik: mindenki hazamegy ilyenkor és a családjával tölti az időt – a nagy főzőcskézésből kiindulva valószínűleg nagy zabálás közepette. A menü kötelező eleme a rizs-gombócos leves (tteokguk), aki nem eszik ilyent újévkor, ne számítson sok szerencsére. Van ajándékozás is, a gyerekek ilyenkor szerencsepénzt, cukorkát és gyümölcsöket kapnak.

Egyes helyeken megrendezik a Jishin Balpgi ünnepséget, nagy dobokat gongokat ütnek, szólaltatnak meg, hogy elriasszák az Óév gonosz szellemeit. Az ilyenkor (és más hagyományosan) viselt ruhákról a Life-in-Korea oldalon lehet még olvasni érdekességeket.

Szerző: OpenMinded  2009.01.24. 09:09 2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://szoul2009.blog.hu/api/trackback/id/tr52899149

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

100%woman 2009.01.25. 13:34:53

Kérünk beszámolót majd a NAGYZABÁLÁSról :)) á la Korea!!
Remélem, valaki meghív Benneteket egy családi vacsira!!
Nyammi...

venuswoman · http://sorozatdara.blog.hu 2009.01.27. 23:11:55

off topic, de remélem ezt láttátok:
sportgeza.hu/kezilabda/2009/01/27/kegyetlenul_kinlodva_vertuk_meg_koreat/
szegény kis koreaiakat jól megverték a magyarok :) (ójaj)
süti beállítások módosítása