Vannak kapcsolatok, amik úgy végződnek, hogy az egyik elmegy. És vannak, amelyeknek akkor sincs vége. Vannak, akik megváltoznak egy kapcsolatban a másikhoz alkalmazkodva. És vannak, akiket örökre megváltoztat egy kapcsolat. Vannak kapcsolatok, amikben két szív együtt lángol, mígnem kialszik. És vannak kapcsolatok, amik örökre ott lobognak a szívünkben, mégha rég távol vagyunk is egymástól. Korea mindig velem marad...

Érdekesen alakult ennek a blognak az élete. 2008 decemberében született meg, amikor még csak terveztem, hogy kiutazom, és azon töprengtem, hogyan osztom majd meg az élményeimet barátaimmal, ismerőseimmel. 2009 január-márciusban még viszonylag rendszeresen, kétnaponta írtam bejegyzést - az első benyomások, intenzív élmények, az első tapasztalatok mély nyomokat hagytak bennem, úgyhogy a közlés kényszere is erős volt.

Áprilistól jöttek az első vizsgák, a tavaszi szünet (amit végigdolgoztam), kialakult a napi és heti rutin, nagyobb magabiztossággal mozogtam Koreában. Március vége felé már úgy érezhettem, hogy megismertem a társadalmat, tulajdonképpen az országot és a koreai embereket is... Aztán a tavaszi hónapokban kellett rádöbbennem, hogy mennyire felületes is a tudásom, és hogy mennyire (még mindig) nem látom át mélyebben, milyenek is az itteniek, és milyen távoli a megismerés.

Az év közepére már sok-sok beszélgetésen túl voltam, nagyon meghatott, amikor egy-egy koreai ki- és megnyílt előttem. Nők és férfiak sorsát ismerhettem meg, és valahogy nem tartottam etikusnak megosztani azok történetét "mindenkivel", akik a bizalmukba fogadtak. Pedig, ezek a történetek láttatták meg velem a lényeget. Remélem, egyszer úgy alakul majd az élet(em), hogy megírhatom ezeket is - valószínűleg irodalmi(bb) műfajban mint a blog.

Hónapok óta adós vagyok azzal, hogy lezárjam az év végére már kihalt blogot. (Lehet látni: december 15-i dátuma van a bejegyzésnek, mert akkor láttam neki, de csak április 14-től publikus, mert akkor fejeztem be) Mondhatnám, hogy nem volt rá időm, hogy megtegyem, de nem lennék őszinte magamhoz és Hozzád sem. Nem akartam lezárni a blogot, mert az kicsit olyan lett volna mint eltemetni Koreát, mintha végső búcsút kellene mondani. 2010. április Budapesten, találkozások rég nem látott emberekkel, napsütés és megújuló remény: ezek kellettek ahhoz, hogy rájöjjek, hogy kell a blogomat "szélnek ereszteni". Az elmúlt egy hétben is volt napi átlag 7 látogatóm és 45 (!) oldalletöltésem, úgyhogy azt érzem, nem volt hiába.

Ami engem illet: amikor 2009 decemberében hazajöttem, tényleg olyan állapotban voltam mint egy nagy szerelmet követő szakítás után. Űr tátongott bennem, idegenként jártam-keltem hosszú hetekig. Íztelen volt az étel, hiányzott a kimchi, a soju, a teak-wond-do dojo (és a mester), a szivárványszínű diákközösség, az éjszakai beszélgetések a szobatársammal, az erdő az ablakom alól, a noraebang, a tetőről látható hegygerinc, és legfőképp a sok jóbarát... Mostanra a legtöbb hiány okozta fájdalom emlékké szelídült, és akkor tör fel leggyakrabban, amikor a képernyővédőnek beállított koreai fotóalbum egyik-másik kedvenc, emlékezetes képe hirtelen feltűnik.

Szeretek itthon lenni, de akár holnap utaznék, ha a KDI Schoolból jönne egy e-mail, hogy még egy szemesztert "ajándékba" ott tölthetek. Mert Korea olyan mint egy nagy szerelem, ami mindig a szívemben marad, a részemmé vált.

Remélem, Te is megszeretted általam egy kicsit, kedves olvasóm :)

Szerző: OpenMinded  2009.12.15. 18:30 4 komment

Címkék: én

A bejegyzés trackback címe:

https://szoul2009.blog.hu/api/trackback/id/tr271600408

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Michael Knight · http://michaelknight.blog.hu 2010.04.14. 20:25:30

Eszter, jó volt olvasni. Olyan emberi volt minden bejegyzés. Köszönöm! :-)

drkiss1970 2010.09.20. 20:02:03

kár, hogy olyan szomorú lett a vége... remélem azért mostanra már inkább a jó emlékek érzése maradt
CS

peppermint 2010.09.20. 20:02:03

Ez nagyon szép!!!
Mit is szokás mondani, ha valakinek a szívében éppen nagy az űr valaki/mi elvesztése miatt?
Fel a fejjel, hiszen valóban gazdagabb lettél ezektől a gyönyörű élményektől, és biztosan jön egy újabb örömteli időszak.

horace 2011.02.26. 02:16:21

Sikeresen végigolvastam a blogod.Érdekel Korea, és nagyon élveztem amit írtál.Ha menet közben kapcsolódok be, több esetben is tettem volna fel kérdéseket.Remélem sikerül újra Koreába látogatnod és figyelemmel kísérhetem ottlétedet.Kívánom, hogy kedved szerint alakuljon a sorsod.
süti beállítások módosítása