Arról, hogy a koreaiak hihetetlenül sokat dologznak, már akkor írtam, amikor még nem is laktam itt az Évi három nap szabadság?! c. bejegyzésben. Azóta első kézből is megtapasztalhattam, mit jelent ez a valóságban.

A koreaiak évente egy hetet mennek szabadságra, és bár többeknek lenne akár 25 napjuk is, azt nem szokták kivenni. Mint azt megtudtam, részben azért, mert a ki nem vett szabadságot kifizetik nekik. A koreai turizmus tehát elsősorban belföldi, illetve csak rövidebb külföldi utakra mennek el.

Copyright © 2008 - FunnyCorner.net

A koreaiak munkamániája azonban nem abban ütközik ki, hogy milyen kevés szabadságot vesznek ki, hanem abban, hogy mennyi időt töltenek a munkahelyükön. Napi 11-12 óra nem számít kirívónak, aki egy nap csak 9 órát tölt a munkahelyén, az úgy érezheti, hogy ritka laza napja volt... A koreai beszélgetőpartneremet ma arról kérdeztem, hogy miért nem vezetik be a nyolcórás munkanapot, és miért nem rendelkezik jogszabály arról, hogy kötelező a túlórát kifizetni - ami talán a munkaadókat is arra ösztönözné, hogy küldjék haza a dolgozót. Ekkor azzal szembesültem, hogy bizony itt is ki kell fizetni a túlórát. Ekkor elvesztettem a fonalat...

Ha ki kell fizetni a túlórát, akkor miért is dolgoztatják 12 órát a szerencsétleneket? Nem értettem, ezért tovább kérdezősködtöm, és kiderült, hogy nem úgy van ám ez ahogy kinéz! Merthogy a túlórát - most tessenek nagyon figyelni! - csak reggel 7 előtt és este 7 után kell megfizetni! Ugye, mennyire másképp hangzik? Ez teljesen olyan mintha a napi 12 óra munka (egy átlagos, mondjuk, köztisztviselői állásban) lenne a norma.

Kiderült, hogy a főnökök is munkamániások, ezért a beosztott igyekszik ott lenni amikor a főnök megérkezik és akkor hazamenni ha a főnök is hazament. Merthogy, azért lett ő a főnök, mert ő dolgozott a legtöbbet mint beosztott... Mindehhez hozzá lehet tenni, hogy a mai napig áthatja a koreai társadalmat a konfucionizmus, amelynek szellemében a tanító, a főnök, a vezető megállapításai, véleménye megkérdőjelezhetetlen.

Ördögi kör, hogy lehet ebből kikerülni?

Szerző: OpenMinded  2009.03.30. 12:39 Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://szoul2009.blog.hu/api/trackback/id/tr521034995

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása